Smlouva o franchisingu

August 19, 2013

Smlouva o franchisingu (smlouva o franšíze) představuje právní základ spolupráce smluvních stran - franchisora (poskytovatele franšízy) a franchisanta (nabyvatele franšízy).

 

Jedná se o tzv. nepojmenovanou smlouvu, tzn. smlouvu, jejíž obsahové náležitosti nejsou předepsány právními předpisy. Obsahem franchisingové smlouvy se zabývá Etický kodex členů České asociace franchisingu, který uvádí následující pravidelné obsahové náležitosti:

 

  1. stanovení typu spolupráce smluvních partnerů,

  2. předmět smlouvy, včetně práv na označení, vzhled obchodů a provozoven a dalších identifikačních znaků franchisora,

  3. rozsah smlouvy a specifikace prodávaných výrobků a/nebo poskytovaných služeb a/nebo technologií,

  4. postavení a práva franchisora,

  5. postavení a práva franchisanta,

  6. oprávnění a povinnost franchisora rozvíjet a dále zdokonalovat franchisový systém,

  7. povinnosti franchisora,

  8. povinnosti franchisanta,

  9. vztahy v rámci franchisové sítě, vztahy ke konkurenci a ke třetím osobám,

  10. dodací a platební podmínky a vedení účetnictví,

  11. školení franchisanta a jeho zaměstnanců,

  12. franchisové poplatky,

  13. předkupní právo franchisora a podmínky prodeje či postoupení franchisového podniku,

  14. právní nástupnictví,

  15. délka trvání franchisingové smlouvy a možnosti dalšího prodloužení,

  16. podmínky ukončení smlouvy a důvody pro odstoupení od smlouvy,

  17. následky ukončení smlouvy a vzájemné vypořádání.

 

Vedle smlouvy o franchisingu mohou právní vztahy smluvních stran určovat i franchisingový manuál, projekt, nebo smlouva o prodeji produktů.

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Nejnovější příspěvky

January 11, 2018

Please reload

Archiv
Please reload

Hledání podle štítků
Následujte nás
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

©2017 by Jindra Šulcová. Design by Vkontextu